Середа
15.05.2024
07:40
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Ліцей с. Жван

Мурованокуриловецької 

селищної ради

Головна Реєстрація Вхід
Головна сторінка »
Меню сайту

Наше опитування
Вам подобається наша школа?
Всього відповідей: 59


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2012 » Серпень » 19 » Укр.мова Дзюбенко Г.М. Відокремлені уточнюючі члени речення, розділові знаки при них.
14:43
Укр.мова Дзюбенко Г.М. Відокремлені уточнюючі члени речення, розділові знаки при них.

Тема. Відокремлені уточнюючі члени речення, розділові знаки при них.
Тренувальні вправи.

Мета. Закріпити знання про відокремлення уточнюючих членів речення;
закріпити вміння визначати в реченнях уточнюючі члени, розставляти при
них розділові знаки, правильно інтонувати такі речення; розвивати увагу,
спостережливість, пам'ять, мислення та мовлення;
виховувати патріотичні почуття, пошану до сім'ї, своєї родини.

Тип уроку: урок закріплення та систематизації одержаних знань, вмінь і
навичок .Урок - конкурс.
Обладнання : індивідуальні картки, підручник.

Хід уроку

I .Оголошення теми і мети

- Що ми вивчали на попередньому уроці? (Відокремлені уточнюючі члени речення та розділові знаки при них)

-На сьогоднішньому уроці ми повторимо, узагальнимо й систематизуємо все, що вивчали про відокремлені уточнюючі члени речення. Ваше завдання - показати, як ви вмієте використовувати набуті знання на практиці в усному та писемному мовленні. А проведемо ми цей урок у вигляді конкурсу. Для цього поділимо наш клас на дві команди і встановимо, хто краще знає матеріал. (Кожна команда обирає собі назву).

II. Конкурси
1. Перш ніж приступимо до виконання різних завдань, звернімо увагу на епіграф уроку:

Мама і тато - два сонця
у моєму вікні,

  • 3 ними діги щасливі,
    З ними–Хліб на столі.
    З. Тимченко.
    (Учитель читає епіграф, учні записують його та тему уроку. Звучить пісня «Батько й мати».)

    Отже, граматичне завдання ми пов'яжемо з культурологічною темою про українську громаду, родину, сім’ю.
    (Учні висловлюють свої думки про те, як вони розуміють зміст епіграфа). Оцінюється конкурс за 12 – бальною системою. При оцінюванні враховується максимально точне використання відокремлених уточнюючих членів
    речення.
    2. Граматична розминка (повторення вивченого )
    Словниковий диктант
    Батько, прадід, іменник, невістка, небіж, група, тонна, племінник, стодвадцятип'ятитисячний, виїзний, батьківщина, Батьківщина, виїжджений, сказаний, вітчим, несказанний, невеликий, родинний, спадщина, все-таки, казна-що, немовби.
    Завдання:
    1 .Команди по черзі пояснюють орфограми в даних словах.
    2 . Розібрати за будовою слово:
    I команда - «несказанний»,
    II команда - «виїжджений».
    3. Визначити кількість звуків і букв у слові « стодвадцятип'ятитисячний».
    III. Конкурс «Далі...Далі....Далі»
    Кожна команда протягом п'яти хвилин має відповісти на декілька запитань.( За кожну правильну відповідь 1 бал).
    I команда
    1. Що таке відокремлення:?
    2. Для чого служать уточнюючі члени речення?
    3. Які члени речення бувають уточнюючими найчастіше?
    4. Які розділові знаки ставляться при відокремлених членах речення?
    5. Навести приклад речення з відокремленим додатком
    II команда
    I. Які члени речення можуть відокремлюватись?
    2.Які члени речення можуть уточнюватись?
    3.З якою інтонацією вимовляються уточнюючі члени речення в усному мовленні?
    4.На питання якого відмінка відповідають відокремлені додатки?
    5.Навести приклад речення з відокремленими обставинами.

    IV конкурс « Від теорії - до практики»
    Цей конкурс проходить у чотири етапи:
    1 етап
    3 якою інтонацією вимовляються уточнюючі члени По одному учаснику від кожної команди працюють зі зворотнього боку дошки. Випишіть із речень на індивідуальних картках відокремлені уточнюючі члени речення. Пояснітъ розділові знаки при них.
    1. Там, на горах, ще розкошувало сонце. А тут, на подвір'ї, лягли тіні.
    2. Поволі, нога за ногою, ми добирались до рідної хати.
    3. Ніч була темна, аж чорна.
    4. Вранці, ще до схід сонця, вдалині почулись ніжні голоси.
    5. Всі члени сім'ї, за винятком бабусі, пішли в поле збирати урожай.
    2 етап
    Перебудуйте речення так, щоб у них були відокремлені уточнюючі члени речення. Прочитайте їх з правильною інтонацією, пояснітъ розділові знаки.
    I команда
    I.Під крислатим дубом на березі річки приємно сидіти.
    2. Сюди надвечір кожного дня люблять приходити рибалки з вудками.
    3. Сьогодні тут зібралися всі. Не було тільки діда Степана.
    II команда
    1.3 високого берега тут видно майже половину села .
    2. Він порався біля вуликів у садку.
    3. Вночі почувся в небі гуркіт літака.

    III етап
    Пояснювальний диктант
    Рід людський складається з поколінь, цієї великої мудрості нашого буття. Твій батько і твоя мати, діти своїх батьків і матерів, вчать тебе шанувати пам'ять своїх предків, берегти честь родоводу.
    Рід людський... Сім'я... Родина до родини - народ. Саме тут, у сім'ї, закладаються основи людяності,принципи моралі,родинні традиції, звичаї. І діти в сім’ї повинні берегти їх,цінувати і примножувати.
    Пам’ять народу, цей цілющий бальзам, треба прикладати до ран нашої духовності.
    (Знайти відокремлені члени речення. Зробити синтаксичний розбір підкреслених речень).
    I команда - останнє речення.
    II команда - інше підкреслене речення.
    Підібрати спільнокореневі слова до іменника рід. ( Рід, родовід, рідня, родина, родичі, рідненька, родичатися, родинне, народження).

    IV етап. Будь перекладачем
    ( Робота в парах. По одній від кожної команди ).
    I команда
    1. Несмотря на позднее время, в окнах школы горел свет.
    2. Благодаря товарищам Алексей не отстал от учебы.
    II команда
    1. Поезд, согласно летнему расписанию, прибыл в пункт назначения вовремя.
    2. Вследствие снежных заносов дорога была очень тяжолая.
    Решта учнів знаходять і виправляють стилістичні помилки.
    Вивчивши свій рідний край, ми пишаємося героїчною історією свого народу. Читавши книги про вікопомні події Великої Вітчизняної війни, ми проймаємось гордістю за тих, хто творив безсмертну славу. Вивчаючи уроки, юннати пішли на дослідну ділянку.

    V Конкурс -відпочинок
    Знайди відокремлені члени речення і відгадай загадку.
    1. Народившись у кожусі, -
    На дереві я зростав.
    Кожух розвалився,
    А я на землю впав. (Каштан)

    2. Сидить Марушка в семи кожухах. На неї глянувши, сам заплачеш. (Цибуля)

    3. На полі я був синенький, Край води я був біленький, Опинившись в човнику
    швиденькім,
    Враз попав під ніж гостренький. (Льон)

    4. Замотавши шарф червоний,
    Срібні шпори – дінь та дінь…
    Він стоїть на охороні
    Своїх власних володінь. (Півень)

    VI. Конкурс «Юні митці слова»
    Проходить у два етапи.
    У першому беруть участь по одному учаснику від кожної команди, у другому - решта членів команди (максимальна кількість балів - 24; по 12 балів за кожний етап).
    I етап
    Побудувати речення , щоб друге речення стало прикладкою.
    Записати в зошит.
    1. Мати вчила дітей добра і любові. (Мати - головна берегиня роду.)
    2. Від рідної неньки можна і треба багато чого запозичувати.(Ненька - наша рідна супутниця.)

    3. Пісня любові й дитинства бринить у моєму серці, як струна.(Пісня-найкраща згадка про мамині обереги.)
    4. Ми любимо свою рідну землю і свій край. (Ми – частинка свого народу.)
    II етап
    Використовуючи речення з відокремленими членами, написати міні-твір:
    «Наш родовід» - 1 команда,
    «Рідна мати моя» - 2 команда.

    VII. Підбиття підсумків уроку-конкурсу; виставлення і
    мотивація оцінок
    VIII Висновок

    Ми з вами всі- український народ, складений з родин маленьких і великих, дружних і працьовитих. Всі повинні шанувати свій народ, його мову , відстояну і відвойовану протягом століть, звичаї і традиції. Свято берегти найріднішу людину в усьому світі-рідну матусю, яка ніжно зігріває своїм теплом, виховує ще в сповитку колисковою, любов'ю, відданістю і непримиренністю до зла, по-своєму глибоко, по-своєму красиво переживає свою відповідальність за весь рід людський. Тож любімо , бережімо свій рід, родину і нашу славну Україну!

    IX. Домашнє завдання
    Повторити матеріал параграфа 35, виконати завдання вправи 327.
    Повторити «Правила вживання апострофа».
Категорія: Уроки у школі | Переглядів: 4770 | Додав: zhvanschool | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 Діана  
0
Класно

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту

https://osvita.ua




 
https://mon.gov.ua/ua