Середа
15.05.2024
19:01
Вітаю Вас Гість
RSS
 


Ліцей с. Жван

Мурованокуриловецької 

селищної ради

Головна Реєстрація Вхід
Головна сторінка »
Меню сайту

Наше опитування
Вам подобається наша школа?
Всього відповідей: 59


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2012 » Серпень » 21 » Географія Стародуб А.М Повторювально-узагальнюючий урок з теми «Африка»
18:17
Географія Стародуб А.М Повторювально-узагальнюючий урок з теми «Африка»
Повторювально-узагальнюючий урок з теми «Африка»
Мета:закріпити й систематизувати знання, одержані під час вивчення теми «Африка»;розвивати логічне мислення учнів, виявляючи причинно-наслідкові зв’язки між ФГП, рельєфом, кліматом, внутрішніми водами, грунтами, природними зонами та господарською діяльністю людини; використовуючи ігрові моменти, формувати інтерес до географії материків і океанів.
Обладнання:фізична карта Африки, підручники, зошити, атласи, комп’ютер.
Тип уроку: повторювально-узагальнюючий
Метод: ігровий


Хід уроку
Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх і готовності учнів до уроку.
Вступне слово вчителя. Сьогодні ми вирушаємо в експедицію до Африки. Добираючись до місця проведення нашої мандрівки, ми проїдемо декілька станцій: «Ерудити», «Кліматична», «Картографічна», «Природні зони», «Словникова». Ваш клас поділиться на 3 загони до якого входять картографи, геологи, кліматологи, зоологи, ботаніки.
Африка. Скільки загадковостейу цьому слові! Африка – це континент надзвичайно різноманітних ландшафтів; пустель, напівпустель, лісів, жарких саван, гірських вершин,вкритих снігом. Тваринний світ – це жива колекція тропічної фауни. Африка – це сотні племен, які ведуть надзвичайно цікавий спосіб життя. Ось така вона Африка, незвичайна і досі загадкова.
(На дошці прикріплена карта Африки з «промінчиками», учні по черзі виходять до карти і на промінчиках записують з чим асоціюється в них слово «Африка».)
Асоціативна павутина


Учитель. А тепер вирушаємо у мандрівку. Ось і перша станція.

Станція «Ерудит»
Два загони дають відповідь письмово, лише потім відповідає усно третій загін. 1.1.Мандруючи пісками Калахарі Відкрив в ній озеро він Нгамі, Що схоже так було на сон. Цей мандрівник був (Лівінгстон). 2. Чи може на екваторі лежати сніг, якщо може, то де і чому? 3. Чому на південно-західному узбережжі Африки утворилася пустеля Наміб? По одному представникові з кожного загону виконують завдання. 1. Охарактеризуйте фізико-географічне положення материка Африка. 2. Дайте характеристику фізико-географічно положення о. Мадагаскар. 3. Назвіть особливості рельєфу Африки.

Станція «Кліматична»


Кросворд«Клімат Африки»
1.Уявна лінія, де Сонце в зеніті в день весняного рівнодення.(Екватор)
2. Океан, над яким у південній півкулі формуються пасати,що дмуть на екватор. (Індійський)
3.Пустеля,що утворилася на південному заході Африки. (Наміб)
4.Постійні вітри,що дмуть від тропічної зони високого тиску до екваторіальної зони низького тиску. (Пасати)
5.Місяць,у який сонце в зеніті над південним тропіком. (Грудень)
6.Найбільша пустеля.(Сахара)
7.Найбільший за площею кліматичний пояс материка. (Тропічний)
8.Вершина в Африці, вкрита вічними снігами. (Кіліманджаро)
Станція «Картографічна»



«Лови помилку картографа»
(Учитель читає текст,учні шукають помилки)
Африка – материк,що знаходиться в Північній півкулі і майже по центру перетинається нульовим меридіаном. Площа материка складає 30.3 млн.км Крайніми точками материка є на пн.- мис Ель-Абꞌяд, на пд.- мис Альмаді,на зах. – мис Голковий, на сх.. – мис Рас-Хафун. Материк на пн.. омивається Середземним морем. На зах. І сх. Африку омиває два океани, на сх. – Атлантичний , на зах. – Індійський.
Клімат в Африці жаркий, так що снігу тут ніде не зустрінеш. На екваторі температура в середньому становить +27 зимою і літом,а на крайній пн. середня зимова температура становить -12. Оскільки в Африці жарко, то тут зустрічаються великі пустелі: Сахара,Аравійська і т.д. В Сахарі випадає така кількість опадів, що люди можуть вирощувати тут тільки жито. Майже все багатство живих організмів у пустелі зустрічається в оазисах. Корінне населення в Африці – екваторіальна риса. Серед народів в Африці проживає менше, ніж в США. На материкові природні зони розміщаються симетрично відносно екватора. В вологих екваторіальних лісах живуть жирафи, а в саванах велике розмаїття тим, що вони розташовані на неродючих червоно-жовтих фералітнихгрунтах. Рельєф материка в основному рівнинний, при піднятий, низовин дуже мало. В цілому цей материк дуже красивий, і я вам пропоную поїхати до нього. Відносно України Африка розміщена на пд.

Станція «Природні зони»
На цій станції учні визначають назви природних зон.
(На комп’ютері показую фотографії рослин і тварин Африки,учні визначають у якій природній зоні вони водяться.) Наприклад.



Станція «Словникова»
Учні отримують карточки із завданням. Пояснити терміни.
Наприклад
Карточка 1. Ваді це ________________________.
Пустеля ___________________________.
Пасати ___________________________.
Карточка 2.
6671м ______________________________.
Калахарі ____________________________.
Гамади _____________________________.

Підсумки. Підрахувати яку кількість балів набрав кожен загін.
Учитель виставляє оцінки,відзначає кращі загони, робить зауваження.
Категорія: Уроки у школі | Переглядів: 1561 | Додав: zhvanschool | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту

https://osvita.ua




 
https://mon.gov.ua/ua